Dersin Adı | Bilimsel Araştırma Projesi Yazımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SABE 552 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel araştırma projelerinin yazılması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma sonuçlarının sunumu ile ilgili tanım, kavram, bilgi ve becerilerin kazandırılması; kariyer planlama farkındalığının yaratılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilimsel araştırma proje önerisi yazma, proje yürütme, bilimsel iletişim |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma - Bilimsel Araştırma Proje Yazma-1-Bilimsel Araştırma Nedir? Türleri nelerdir? Bilimsel Araştırma Projelerine Giriş. Proje Önerisinin bileşenleri.Bilimsel SoruHipotez-Amaç-Hedefler-Bağımlı Bağımsız değişkenler-Özgünlük-Yaygın Etki-Grup Çalışması-Sunumlar | Öğrencilerin, birinci yarıyılda almış oldukları “Bilimin Temelleri” dersini tekrarlayarak özümsemiş olarak derse gelmeleri beklenmektedir. |
2 | Literatür Özeti nasıl yazılır? Mendeleev programı ile araştırma proje yazımında kullanılacak kaynakların (referansların) yönetimi | Literatür örnekleri bulmaları beklenmektedir. |
3 | Bilimsel Araştırma Proje Yazma- II. Projenin Yaklaşım ve Metodoloji Bölümü (II): Araştırmanın Stratejik planı, Yaklaşım, Deneysel Plan, Örneklemin Seçimi, İçleme-Dışlama Kriterleri, Yöntemlerin ayrıntılı açıklanması. | Araştırma projelerinde hangi yaklaşımlar söz konusudur? Araştırarak gelmeleri beklenmektedir. |
4 | Bilimsel Araştırma Proje Yazma-III. Projenin Yönetimi: Yönetim planı, iş paketleri ve dağılımları, zaman yönetmi, bütçe, alt yapı, insan kaynakları-CV nasıl hazırlanır? | Proje Yönetimi ile ilgili grup çalışması raporlarının dersin öğretim üyesine, belirlenen tarihte teslim edilmesi gerekmektedir. |
5 | Proje Fon Kaynakları: BAP, TÜBİTAK, vb. ve Yurt-Dışı Kaynaklar | Proje fon kaynaklarını ve kriterlerini araştırmış olmaları beklenmektedir. |
6 | İnovasyon Nedir? Patent Nedir? Patent Süreçleri. ARGE Çalışmaları. | Web sitelerinden ve diğer kaynaklardan araştırmaları beklenmektedir. |
7 | Proje nasıl Yürütülür? Veri Kayıt Defteri Nedir? Ne İşe Yarar?Projelerin Değerlendirmesinde Kullanılan Kriterler. | Web sitelerinde ve diğer kaynaklardan araştırmaları beklenmektedir. |
8 | Araştırma Bulgularının Sunumu I- Araştırma Makalesi nasıl Yazılır? | Web sitelerinden ve diğer kaynaklardan araştırmaları beklenmektedir. |
9 | Ara Sınav- Bilimsel Araştırma Proje Taslaklarının bir Bölümünün (Giriş-Yaklaşım ve Metodoloji-Yöntemler Hariç) SUNUMU ve Yazılı Olarak Teslimi | Sunum hazırlanmış olacaktır (En fazla 15 slayd). |
10 | Araştırma Makalesinin Uluslararası Ölçütlere göre Değerlendirilmesi-Grup Çalışması | Bir araştırma Makalesini seçip okuyarak gelmeleri ve önemli kısımları tartışmaları beklenmektedir. |
11 | Araştırma Bulgularının Sunumu II: Poster hazırlama (ÖDEV No 1: Belirlenen tarihte Sergide sunum yapılacaktır). | Web sitelerinden poster örnekleri bulmaları beklenmektedir. |
12 | Kariyer Planlama: Özgeçmiş sunumları ve değerlendirmeleri (Sunum No 1) | Özgeçmiş hazırlamaları beklenmektedir. |
13 | İzmir Ekonomi Üniversitesi Tez Yazım Kuralları | İEÜ web sitesinden araştırma yapmaları beklenmektedir. |
14 | Projenin Etik Yönleri-Bilimsel Araştırma Projesinin Etik Kurul Müracaatı-Müracaat Formunun doldurulması ve teslimi (ÖDEV No 2) | Etik Kurul Müracaat Formunu incelemiş olmaları beklenmektedir. |
15 | Araştırma Proje Önerilerinin Sözlü Sunumları (Bölüm 1-2-3-tümü) (SUNUM No 2). | Sunum hazırlanmış olacaktır. (En fazla 20 slayd ). |
16 | Araştırma Proje Önerilerinin Final Sunumları, Değerlendirilmesi ve Dersin Toplu Olarak Değerlendirilmesi | Yazılı olarak belirlenen tarihte iletilecektir. |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin öğretim üyesi tarafından düzenlenecek notlar ve aşağıdaki kaynaklar Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2006). How to research. (3rd ed.). Maidenhead, Berkshire; New York: Open University Press. Orna E, Stevens G. (2009) Managing Information for Research |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Arthur, J. (2004). A concise guide to college success: carpe diem. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall Andrews, A. (2003). Research questions. London: Continuum. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2003). The craft of research. (2nd ed.). Chicago: University of Chicago Press. Cryer P. The Research Student’s Guide to Success Oglen TE, Goldberg IA. Research Proposal: A Guide to Success- (internetteki ilgili siteler) Bonnetta L (Ed) Making The Right Movements: A practical guide to scientific Management for Postdocs and New Faculty, Howard Hughes Medical Institute, 2005 http://www.hhmi.org/grants/pdf/labmgmt/book.pdf Mentor Proje Yönetimi Eğitim ve Danışmanlık www.mentor.gen.tr |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 195 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. | |||||
2 | Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur. | |||||
3 | Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır. | |||||
4 | Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır. | |||||
5 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler, | |||||
7 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | |||||
8 | Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür. | |||||
9 | Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | |||||
10 | Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür. | |||||
11 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur. | |||||
12 | Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür. | |||||
13 | Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest